Monthly Archives: Kasım 2016

Odak Noktası: Şükran Duymak İçin Nedenler

tvr-section-focalpoint-500xb-r225x23 Kasım 2016 / Steve Takle, Editör

Endüstri panelimizde her hafta dünyadaki Sanal Gerçeklik (VR) endüstrisi çalışanlarının en parlak ve zekilerinden birine, VR endüstrisi, iş, teknoloji ya da popüler konulara dair bir soru yöneltiyoruz. Şükran Günü öncesinde, sanal gerçeklik konusunda nelere şükran duyduklarını bize şöyle aktardılar.

Bu Perşembe Amerika’da, geçmiş yıl ve hasadı için şükranların sunulduğu Şükran Günü. Endüstri ile paylaşmak üzere, son 12 ay içinde VR konusunda nelere şükranlarınızı sunmak istersiniz?

 

Samantha Kingston, Virtual Umbrella’da Müşteri Direktörü

“VR camiasının müthiş desteğine müteşekkirim. Birleşik Krallık’ta her daim birbirini kollayan, tavsiye ve destek sunan harika bir topluluğuz. Şirketimiz inanılmaz bir yıl geçirdi ve endüstriye çok şey borçluyuz. Örneğin, yardıma ya da tavsiyeye ihtiyacımız olduğunda biliyoruz ki camiaya sorabiliriz ve aksini hiç düşünmeksizin bize geri dönerler. Buna karşılık biz de elimizden geldiğince aynısını sunmaya çalışıyoruz. Güvenebileceğimiz, muhteşem içerikler yaratabileceğimiz ve sosyalleşebileceğimiz insanlara sahip olduğumuzu bilmek harika.

Simon Barratt, Barog Game Labs’de Direktör

“Oculus, HTC, Google, VC’s ve bir çoklarının devam eden yatırımlarından, tüm ekosistemin yararına bilgi ve deneyimlerini cömertçe paylaşan bireylere VR endüstrisinin her seviyesinde süregelen tutku ve enerji için şükran duyuyoruz. 1999’dan beri oyun geliştirme üzerinde çalışıyorum, özellikle bağımsız geliştiriciler ve programcılar yönünden çok açık ve işbirlikçi bir ortam ve VR’ın daha da açık olmayı başardığına inanıyorum. Umarım hepimizin yararına olmayı sürdürür ve şirket olarak biz de aldığımız kadar verme çabamıza 2017’de devam ederiz!”

aaeaaqaaaaaaaaoqaaaajdhjyzi5zgfllwe1ntatngewny1intu4lwy4mgvizwmxmwvkzgJonathan Wagstaff – CONTEXT UK & IE Ülke Müdürü

“HTC, Oculus ve Sony ekiplerine kitlesel tüketici pazarına uzun zaman sonra (görece) erişilebilir sanal gerçekliği getirdikleri için hepimizin büyük bir teşekkür borçlu olduğunu düşünüyorum. Birçoğumuz gülünç bir taklit olan Virtual Boy’u hala hatırlıyoruz ve yıllar sonra hala baş ağrılarından muzdaribiz – ve 2016 yılında piyasaya sürülen birinci nesil kulaklık setleri aklımızı başımızdan aldı. Birçoğumuz sanal gerçekliği kamp ateşi etrafında anlatılan hikayelerden sinemaya, bir sonraki ana eğlence platformu olarak görüyoruz.

Ben şahsen (bu websitesinin editörü dahil olmak üzere) karşılaştığım, beni dünyanın etrafında gezdiren, VR endüstrisi çalışanlarına fazlasıyla müteşekkirim. Yakın zamanda yaptığımız müşteri anketinin de gösterdiği gibi, bu teknolojinin önü açık ve sadece ve sadece büyümesi bekleniyor. 2016’da satılan 8.5m kulaklık seti 2017 sonunda kolaylıkla 20m olabilir. Hepsinin ötesinde sanal gözlüğüme adım atmak mevcut döviz dalgalanmaları ve politika gerçeğinden uzaklaşmama yardım ediyor…”

Dean Johnson, Brandwidth’de İnnovasyon Yöneticisi

“LA, Cupertino ve San Francisco ve New York’da bir haftanın sonunda uçaktan taze (tazeliğim tartışılır olsa da) inmiş ve Şükran Günü ruhuyla dopdoluyum. Bu sene VR için, tüm üst düzey kulaklık seti üreticilerinin ellerindeki kartları oynayarak pazarı anakart ve GearVR’dan çok daha ciddi bir yere taşıdığı ilk esaslı yıl oldu.

İş tarafı önemli olmakla beraber şükürler olsun ki (burada ne yaptığımı görüyorsunuz değil mi?) The Void gibi inanılmaz VR startuplar nihayet olağanüstü potansiyellerini gerçekleştiriyorlar. Bence New York Madame Tussauds’daki Hayalet Avcıları Deneyimi dünyadaki herhangi bir yere kıyasla en iyi VR derin dalış deneyimi sunuyor. Bu da gösteriyor ki baştan çıkarıcı teknoloji, göz alıcı içerik ve olağanüstü üretim değerleri VR’ı hepimizi peşinden sürükleyecek seviyede hayata getirebilir.”

 

Çeviri:  http://www.thevirtualreport.biz/focal-point/63953/focal-point-reasons-to-be-thankful/

 

 

Odak Noktası: Şükran Duymak İçin Nedenler için yorumlar kapalı

Filed under Virtual Reality (VR)

CONTEXT PriceIT: Üreticilerin ‘adil fiyatlandırma’ya ilişkin objektif bir 3. taraf bakışına ihtiyacı var

ÜRETİCİLERİN ADİL FİYATLANDIRMAYA İLİŞKİN OBJEKTİF BİR 3. TARAF BAKIŞINA İHTİYACI VAR

Genel Görünüm:

Mathias Knöfel / CONTEXT

Mathias Knöfel / CONTEXT

Brexit referandumundan beri birçok üretici müşterilerini Sterlin’in Dolar karşısında değer kaybetmesi nedeniyle olası fiyat artışları konusunda uyardı. Bu ayarlamalar yapılırken, üreticiler ve onların büyük ölçekli kurumsal müşterileri PC ekipmanına ödenen fiyatları nasıl yönetecekler? Değişen pazar koşulları içinde “adil” fiyata ulaştıklarını nasıl bilebilecekler? Örneğin, yeni pazar koşullarının kurumsal PC alıcıları için hemen düşük fiyata dönüşeceği varsayılamaz. Bunun nedeni, belirtilen PC konfigürasyonlarının pazar fiyatlarının dövizdeki dalgalanmalarla paralel hareket etmiyor olması ve her bir bileşenin mevcut fiyatlarının toplamıyla basitçe tespit edilemeyeceğidir. Bunu doğrular şekilde, bir başka istikrarsız dönem olan 2015’de, toplam fiyatlar sadece bileşenlerin fiyatlarının gerçekte gerektirdiğinin üzerinde artmıştı.

2015’te olanlar ders verici nitelikte. 2015’te Euro’nun Dolar karşısında düşüşünün ardından Avrupa’daki kurumsal PC müşterileri IT donanım fiyatlarındaki ani artışla sarsıldılar. Önce PC bileşenleri, hemen ardından tam donanımlı masaüstü ve dizüstü bilgisayarlar etkilendi. Büyük kurumsal müşteriler bunu takiben fiyat indirimi sağlayamadıkları gibi birçok durumda sözleşmeli tedarikçilerin fiyat artışına maruz kaldılar.

Bugüne dönecek olursak: Büyük bir teşebbüs, pazarda ortadan üst düzeye konfigürasyona sahip masaüstü ürünü –hızlı işlemci, uygun bellek, makul saklama alanı, birden fazla grafik kartına uyumlu-  yüksek miktarda temin etmek isterse anakart parçalarında yavaş seyreden düşüşe rağmen işlemcilerin ve HDD saklama seçeneklerinin sıklıkla iki haneli rakamlar oranında düştüğünü görmek ilgi çekici olabilir. İşlemcilerin rolünün önemi düşünüldüğünde, düşen fiyatları belirli konfigürasyonlar, özelinde sözleşme fiyatları üzerinde önemli bir etki yaratabilir. Bunun tam tersine, bellek fiyatlarının geçtiğimiz yılki sert düşüşüne rağmen toplam fiyata pek de etkisi görülmedi.

Tüm bunlar adil fiyatlandırma üzerinde objektif bir üçüncü taraf görüşünün değerini vurguluyor.

Geleceğe bakarsak: kısa vadede, pazardaki değişimlerle uyumlu olarak bir yeniden düzenleme dönemi bekleniyor. Birden fazla yılı kapsayan kurumsal müşteri sözleşmelerinin tüm tarafları, uzayan dönemler boyunca adil bir fiyat pazarlığı yapmanın doğasında var olan güçlüğü CONTEXT PriceIT Benchmark raporunu kullanarak aşabilirler. Özelleştirmiş bir raporun kaldıraç etkisini kullanarak hem satıcı hem alıcı düzenli yorumları, fiyatlamanın pazarın son koşullarını yansıtıp yansıtmadığından emin olabilir: belirli bir PC konfigürasyonunun maliyetinin sözleşme fiyatına daha yüksek mi yoksa düşük mü yansıması gerektiğini doğrulamak.

c-priceitCONTEXT PriceIT ne işe yarar?

CONTEXT PriceIT, ürün alım ya da satımının gerçek maliyetine esaslı şekilde ışık tutan, mevcut en kapsamlı IT endüstrisi bileşen fiyatlandırma veri setini kullanır. Kurumsal alıcılar, kurumsal satıcılar, iç denetim ekipleri ve devlet istatistik departmanları, bileşen maliyetleri ve fiyat değişimleri hakkında en ayrıntılı seviyeye kadar tamamen görünürlük sağlayan özelleştirilmiş raporlar alırlar.

CONTEXT PriceIT ile kurumsal satın alma departmanları ve tedarikçileri Kilit Bileşen Kıyaslama (Key Component Benchmark) aracı yardımıyla bileşen fiyatlarındaki dönüşümü takip edebilirler. Bu özellik, hem alıcı hem satıcıyı özellikle sözleşme fiyat müzakerelerinde koruyan, rekabetçi fiyat konumlandırması ve fiyat değişikliklerine ilişkin eksiksiz bir anlayış sunar. Sözleşme değerlendirmelerini sadeleştirmek amacıyla teknoloji değişiklikleri ile ilişkilendirilen güncelleme maliyetleri de izlenebilir.

Kilit PriceIT Endeksleri

CONTEXT PriceIT raporlarında sağlanan bu endeksler bir bakışta sözleşme fiyatlarının mevcut pazar koşullarını yansıtıp yansıtmadığını gösterir.

 

priceit-chart1116

 

 

Yazar : Mathias Knöfel / Corporate Benchmarking and Enterprise Analyst at CONTEXT

CONTEXT PriceIT: Üreticilerin ‘adil fiyatlandırma’ya ilişkin objektif bir 3. taraf bakışına ihtiyacı var için yorumlar kapalı

Filed under Hizmetler, PriceIT

Metal 3D Yazıcıların Sevkiyatında Büyüme 1H, 2016 Yavaşladı

context-3d-printing-research-update3D Yazıcı Araştırma Güncellemesi

Metal 3D Yazıcıların Sevkiyatında (Shipments) Büyüme 2016 1. Yarıda Yavaşladı

GE (General Electric) yatırımlarını artırırken, endüstri metal sektörünün yükselişi yönündeki beklentisini sürdürüyor.

IT Pazar araştırma şirketi CONTEXT tarafından yayınlanan veriye göre, metal parça üreten 3D Yazıcı cihazların Dünya genelinde sevkiyatları 3D Endüstriyel/Profesyonel Yazıcı Pazar genelindeki tüm sıkıntılara rağmen 2016’nın ilk yarısında, bir yıl öncesinin aynı dönemine kıyasla, %17 arttı. Metal bazlı 3D yazıcılar, zorlanan Endüstriyel/Profesyonel 3D yazıcı pazarının (çoğunlukla plastik ve metale odaklanmış yazıcılardan oluşan) en parlak noktalarından biri olmayı sürdürürken 2016’nın ilk yarısında 2015’in aynı dönemine kıyasla %15 düşüş kaydetti. Çeyrek bazında izlendiğinde Metal 3D alt sektöründeki sıcak büyümenin yavaşladığı buna rağmen 2016 2. çeyrekte bir yıl öncesine kıyasla sadece %12 daha fazla ürün sevk edildiği görülüyor.

Yazıcı sevkiyatlarında son çeyreklerde yavaşlayan büyüme Endüstriyel 3D yazıcı pazarında yükseliş beklentisini etkilemezken, bu yavaşlama daha ziyade dünyanın en büyük şirketlerinden biri olan General Electric etrafında olup bitenlerden kaynaklanan küçük bir kesinti olarak görülüyor.

Metal 3D yazıcı segmenti pazarın önemli bir kısmını teşkil etmeye devam ediyor. Yılın ilk yarısında metal 3D yazıcıların sevkiyatları Endüstriyel/Profesyonel yazıcıların toplamının sadece %9’unu (bir yıl önceki %6’nın üzerine çıkarak) oluştururken, yazıcı başına $465K ortalama satış fiyatı sayesinde (sektör toplamında yazıcı başına $115K ortalama satış fiyatına kıyasla) aynı dönemde sevkiyatı yapılan tüm yazıcı cirolarının %35’ini oluşturdu.

Toplam Endüstriyel/Profesyonel 3D Yazıcı Ham Madde Türüne Göre Yıldan Yıla Büyüme Oranı(% bazında)

3d-printing-ru-550x

 

 

Metal 3D Yazıcıların Sevkiyatında Büyüme 1H, 2016 Yavaşladı için yorumlar kapalı

Filed under 3D Printing, Research Update

Batı Avrupa’da Kablosuz Erişim Noktası Ciroları Büyümeye Devam Ediyor

context-enterprise-research-updateKurumsal Araştırma Güncellemesi
Batı Avrupa’da Kablosuz Erişim Noktası Ciroları Büyümeye Devam Ediyor

10 Kasım 2016 (Londra, Birleşik Krallık): Lider Avrupa IT Pazar araştırma şirketi CONTEXT tarafından yayınlanan veriye göre, Batı Avrupa dağıtım kanalında kurumsal müşterilere satılan networking ürünlerinin konsolide cirosu Eylül 2016 itibariyle yıldan yıla %2.8 azaldı. Bunun aksine, aynı pazara kablosuz erişim noktalarının satışı %11.3 büyüdü.

Son 15 ay içinde sadece iki ay (2016 Mart ve Temmuz) kablosuz erişim noktalarının satışında yıldan yıla düşüş gösterdi. Böylece kurumsal networking dağıtım kanalında toplam büyüme yavaşlarken satışların yükselmeye devam ettiği birkaç ürün segmentinden biri olarak kaldı.

WiFi ac standardının hızlıca benimsenmesinde daha yüksek bağlanma hızı sunması, kesintisiz bir itici güç oldu. Bu özel standardı sunan ürünlerin küçük ve orta boy işletmeleri (KOBİ) hedef alan satıcılara kıyasla kurumsal satıcılar tarafında daha güçlü büyüdüğünü ve hatta çok daha sınırlı bir alanda da olsa zincir mağazalarda daha da yüksek bir büyüme izledik. Bu da gösteriyor ki kablosuz bağlanabilme her boyutta işletmede benimsenmeye devam ediyor.

CONTEXT Türkiye


wireless_access_pointEnterprise Research Update

Revenue from Wireless Access Points Continues to Grow in W Europe

10 November 2016 (London, UK): Combined revenue from networking products sold to enterprise customers through the Western Europe distribution channel declined by -2.8% year-on-year in September 2016, according to data published by CONTEXT, the leading European IT market analysis company. By contrast, sales of wireless access points to the same market grew by +11.3%.

Of the last 15 months, only two (March and July 2016) have seen a year-on-year decline in sales of wireless access points. This therefore remains one of the few product segments in the Enterprise Networking meta-category where sales have continued to increase while overall growth in the distribution channel has slowed.

The increasing adoption of the WiFi ac standard, which enables higher connection speeds, has been a continuous driving force. For products featuring this particular standard, we have noted stronger growth amongst corporate resellers than amongst resellers targeting small and medium businesses (SMB), and an even stronger growth in sales by retail chains, albeit from a much smaller base. This shows that wireless connectivity is continuing to be adopted by enterprises of all sizes.

Batı Avrupa’da Kablosuz Erişim Noktası Ciroları Büyümeye Devam Ediyor için yorumlar kapalı

Filed under Networking, Research Update